محل تبلیغات شما

 
برند یا علامت تجاری عبارت است از نام، عبارت، علامت ، نشانه، طرح یا ترکیبی از اینها که هدف آن شناساندن محصولات و خدمات فروشند گان و متمایز ساختن آنها از محصولات  شرکتهای رقیب می باشد.
طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات : ” حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد ” . بنابراین ، چنانچه شخص دیگری از آن یا مشابه آن استفاده کند تحت پیگرد حقوقی و جزائی قرارمی گیرد و اینگونه مصرف کنندگان نیز می توانند از کالاها و خدمات با کیفیت مورد نظرشان استفاده کنند.

دلایل ثبت برند
با توجه به آنچه آمد از جمله مهم ترین دلایل ثبت برند عبارت است از :
– استفاده از حق انحصاری علامت تجاری.
– سلب حق کپی برداری یا سوء استفاده دیگران.
– بی نتیجه ماندن سرمایه گذاری شخص یاشرکت صاحب برند به دلیل گمراه کردن مردم به وسیله افراد سودجو و کاهش سود شخص یا شرکت تولید کننده.
– ثبت برند جهت ضمانت فعالیت تجاری و پایداری آن ضروری است چرا که در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار اهمیت دارد.
– تسهیل تفویض اجازه استفاده از یک لوگو یا علامت تجاری ثبت شده به شرکتها و اشخاص ثالث و کسب درآمد بیشتر.
– استفاده از منابع مالی یا تسهیلات از مؤسسات مالی و بانکها به اعتبار علامت تجاری ثبت شده.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند
برای اشخاص حقیقی :
_ کپی مدارک شناسایی درخواست کننده برند.
_ کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر با اصل شده.
_ دوازده عدد تصویر رنگی علامت تجاری در سایز 6در 6.
_ اسکن رنگی کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند.
_ امضای وکالتنامه بعد از تأیید علامت تجاری.
برای اشخاص حقوقی :
_ کپی مدارک شناسایی مدیر عامل و دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت.
_ برابر با اصل شده ی پروانه بهره برداری یا پروانه کسب یا مجوز تولید.
_ تصویر اولین رومه رسمی شرکت و رومه  رسمی آخرین تغییرات هیأت مدیره شرکت.
_ دوازده عدد تصویر رنگی علامت تجاری در سایز 6در 6.
_ امضای وکالتنامه توسط مدیر عامل و دارندگان حق امضا.

مراحل ثبت علامت تجاری
برای ثبت یک برند یا علامت تجاری مراحلی باید طی گردد که به اختصار به آن می پردازیم.
_ انتخاب یک نام برای برند.
_ مراجعه به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی ثبت علایم تجاری به  
_ثبت اظهارنامه در سامانه اداره مالکیت صنعتی. مراحل ثبت در سامانه به شرح ذیل است :

انتخاب نوع اظهارنامه.
درج مشخصات مالک.
بارگذاری مدارک.
بازبینی اطلاعات و سپس تأیید آن.
واریز هزینه اولیه ثبت از طریق اینترنتی
دریافت شماره اظهارنامه.
دریافت رمز از طریق تلفن.
_ امضای نسخه تأیید شده.
_ ارسال یکی از نسخه ها با مدارک قبلی به انضمام فیش به آدرس مرکز.
_ بررسی مدارک توسط اداره مالکیت صنعتی و تأیید در صورت عدم ایراد.
_ آگهی در رومه رسمی با قید نام و نشان صاحب علامت تجاری.
_تسلیم گواهی ثبت بعد از سی روز از نشر آگهی توسط اداره ثبت به درخواست کننده یا نماینده او.
لازم به توضیح است ، برای ثبت برندهای فارسی باید مجوزی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه شود و برای ثبت برندهای لاتین علاوه بر داشتن مجوز فعالیت مرتبط باید کارت بازرگانی ارائه داد و برای جهانی کردن برند یا ثبت بین المللی آن اول باید آن را در کشور مبدأ ثبت کرده و بعد از طریق معاهده مادرید آن را ثبت نموده تا در کشورهای عضو معاهده که شامل 85 کشور می باشد نیز از حمایت قانونی بهره مند گردد.

راه حل عدم حضور سهامداران در مجمع

مدارک مربوط به درخواست شماره (کد)اقتصادی شخص حقوقی

تخلفات شماره اقتصادی شامل چیست؟

ثبت ,تجاری ,علامت ,برند ,مدارک ,استفاده ,علامت تجاری ,استفاده از ,مالکیت صنعتی ,برداری یا ,بعد از ,اداره مالکیت صنعتی ,رنگی علامت تجاری ,انحصاری علامت تجاری

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قرآن و عفاف و عشق به خدا Reginald's style Valarie's memory Cynthia's style Angela's life Louise's blog kelgefulpi del shekaste بلاگ تنها Thomas's receptions